Thursday 26 May 2011

Dapur Rumah Ku

Salam semua...

Mak ayah aku baru je balik semula ke tempat dorg bertugas pg td..maka dgn rasminya dapur aku akan sunyi kembali...Aku ni kategori bkn guna dapur sgt. Maybe dulu keja swasta makan kat kedai dalam 3tahun, pastu keja kerajaan skrg ni mkn kat cookhouse lak...maka dapur rumah aku amat jarang digunakan.

Tapi kalo adik aku si angah dtg, meriah balik la dapur aku tu. Dia ni jenis balik ke rumah aku tiap2 hujung minggu..maka body pun makin membesar bagai johan...Gitu juga kalo mak aku dtg....hehehehehe...heaven seh...puas hati makan..air tangan mak katakan.

Dapur umah aku tu bkn tak lengkap...semua ada mcm org kawin beranak 3. Periuk belanga, pinggan mangkuk, rempah ratus, peti ais tentu2 la ada (cdg nak beli yg besar lg) dan microwave pun ada. Percaya atau tak..aku ada periuk nasi yg 7liter punya....sekali masak bole 50-70 org mkn..senang nak buat kenduri kendara..tong gas ada 2 tong...tapi masak punya la jarang..

Skrg dapur aku akan kembali sepi seketika...tapi esok angah balik, makan meriah la dapur aku tu sampai abis Cuti Keamatan 30-31 Mei 2011.

2 comments:

  1. Menunjukkan betapa penuh..tu x masuk periuk yang 1set 4pcs..tong air, water heater yang air sentiasa panas, rak pinggan yang besar, kabinet dapur, almari dapur...senang cite tinggal cari bini je..

    ReplyDelete